Despre prietenie (3)

„Nu îmi permit să fiu bun într-o lume haină
Nu găsesc o cale dreaptă în lipsă de lumină
Liniştit ca un nebun, nu mă recunosc nici eu
Adaptat la limita între uşor şi greu
Între drac şi Dumnezeu,
Între credincios şi ateu
Vreau să mă retrag lângă sticla mea de vin
Vreau să uit de toate măcar pentru puţin”

                                                  Rimmer feat. Wanna & Assa – Degajat şi liniştit

     După cum spuneam şi în articolul trecut, viaţa în general este doar o suită de alegeri. Tu alegi binele sau răul (oricât de relative ar fi noţiunile astea două), tu îţi faci destinul. Dar tot tu eşti cel care trebuie să înfrunte apoi consecinţele. Toată lumea greşeşte cel puţin o dată în viaţă. E una din caracteristicile ce ne definesc ca fiind umani. Evident, de preferat ar fi să înveţi ceva din greşeala făcută, pentru a nu o mai repeta. De asemenea ideal e ca greşeala făcută să nu rănească prea mult pe altcineva, pentru ca aceasta să te poată ierta.

     În ceea ce mă priveşte, recunosc că sunt un tip destul de conflictual. Sunt impulsiv, orgolios, gelos, posesiv, încăpăţânat, arogant, etc. Multe certuri, multe împăcări, cu multă lume. La fel de multe relaţii lăsate să se stingă pentru că am observat că ceilalţi nu se schimbă şi am fost sătul să trec peste aceleaşi monstre de nesimţire la nesfârşit. Eu sunt de părere că mai bine puţini prieteni, dar buni, decât mulţi dar care să te vorbească de rău şi să te facă praf pe la spate. Nu pretind că eu nu sunt nemernic uneori, dar prietenii la care ţin îmi sunt prieteni cu adevărat şi îi pun mai presus de orgoliu şi avantaje personale. Şi când văd că nu primesc acelaşi respect, prefer să pun capăt, pentru că nu pot continua să fiu prieten cu cineva care mă prosteşte şi mă minte în faţă. Fără respect şi încredere, nu poate supravieţui o prietenie.

     Cel mai dificil mi se pare însă când eşti prins între două persoane la care ţii la fel de mult. Şi nu mă refer să te cerţi cu una în dauna celeilalte. Nu. Pur şi simplu, faptul că te ataşezi mai mult de o persoană, o face pe cealaltă să se simtă neglijată şi apar neînţelegeri. Şi la un moment dat îţi dai seama că adevărurile care i le spui uneia din persoane reprezintă automat că ajungi să-i spui celeilalte un neadevăr? Ce e de făcut în cazul ăsta? Le spui în continuare ceea ce ai de spus, chiar dacă asta presupune să nu fii sincer? Pentru că la un moment dat, se cam intersectează vorbele şi o afirmaţie o contrazice pe cealaltă. Şi ajungi în situaţii neplăcute. Bine, asta dacă nu eşti vreun nesimţit fără conştiinţă care n-are probleme să mintă🙂 Oricum, discuţia rămâne deschisă, încă mai caut răspunsuri…

 

 

 

eh, n-a mai fost nevoie să caut răspunsurile, pentru că ai hotărât tu.

Live with it.

About Dutzu

Stelist, supererou, berbec. Vezi toate articolele lui Dutzu

5 responses to “Despre prietenie (3)

  • ultimulunicorn

    deci Steaua este sticla ta de vin…
    e posibil sa tii la doua persoane la fel de mult – dar altfel la fiecare in parte.
    adica desi cantitativ egal – difera esenta sentimentului… 7UP si altele😛
    parerea mea.

  • Dutzu

    Eu ma refeream la cazurile in care joci la 2 capete si-i zici fiecaruia ce vrea s-auda. Ceea ce mai degraba inseamna ca-ti bati joc de amandoi la fel de mult, nu ca tii la ei.

  • ultimulunicorn

    ” eşti prins între două persoane la care ţii la fel de mult.” – tu ai spus ca tii la fel. de ce o intorci acum ?!?

  • Dutzu

    Ca am mai crescut de-atunci. Si am realizat ca unele persoane nu merita nici sa zici ca ai putea ţine la fel de mult ca la altele.

  • ultimulunicorn

    iar eu paranoica mi s-a parut ca e si o aluzie rautacioasa, pe undeva pe acolo… intre alea 2 capete.

Lasă un răspuns

