CAPVS NEC CAPVS?

     „O apă de lumină; apoi tăcere, apoi iar o apă de lumină. Un ropot de paşi, o mulţime de oameni, iar paşi. Aleargă ei cu tălpile lor grele pe asfalt, lasă urme adânci care vor fi uitate în ciment. Nu o să se mai ştie ale cui au fost tălpile, sau dacă au fost lăsate prin prisma nervilor apăsători (atunci oamenii au pasul greu), sau dacă au fost lăsate din cauza singurătăţii (paşii aceştia se uită cel mai repede, abia dacă rămân în ciment). Poate sunt paşi lăsaţi chiar de iubire (sau minciună cum vrei s-o numeşti). Cine îşi putea imagina că cimentul poate acoperi atâtea sentimente?! Poate acoperi înşăşi moartea cu lopeţile ei grele. Mai cade o privire, mai trece o frunză, se mai schimonoseşte un zâmbet aiurea. Un teatru imens se ridică sub ochii mei. Prea multă lume. Multă rău, mai multă decât poţi cuprinde cu privirea, sau cu sufletul. Şi atâta oboseală, prea multă, prea grea. Cimentul s-a săturat să îi susţină….”

     Hmm… Cimentul are neplacuta tendinţă de a fi ceva permanent. Împreunezi apă şi un praf, (care separat nu ar opune nici o rezistenţă) şi deodată dai de un material de netrecut. Iar lucrurile permanente nu-mi plac. Impun prea multe limite: „Dar există un joc, pe care niciodată nu ar trebui să-l joci. Pe bune, NI-CIO-DA-TĂ! Chiar dacă cel mai bun prieten e cel care îl propune: acela de a te lăsa zidit într-un bloc de beton.” HA! Auzi la ei! Să refuzi o propunere a celui mai bun prieten! De neconceput!

     Dar în timp ce betonul poate fi până la urmă făcut bucăţele cu un pick-hammer sau alte ustensile, există stări (nemateriale, evident) care sunt cu adevărat permanente şi ireversibile. Adică sentimentele. Scriam mai demult că eu cred că timpul este irelevant în măsurarea sentimentelor. Mai ales când e vorba de cele fragile şi plăpânde, care îţi fac sufletul să tremure (chiar dacă nu întotdeauna :P).

     Din păcate, sentimentele care dor, rezistă şi te afectează şi mai mult decât cele plăcute. Chiar de zâmbeşti şi uiţi pentru un timp şi pare că ţi-ai revenit, oricând o melodie, o poză sau o simplă expresie te aruncă înapoi în timp. Trecutul ar trebui să-l îngropăm în ciment, nu dragostea. Dar putem face asta fără a deveni neoameni? Şi aici intervine întrebarea „capvs nec capvs?

About Dutzu

Stelist, supererou, berbec. Vezi toate articolele lui Dutzu

16 responses to “CAPVS NEC CAPVS?

  • silly unicorn

    tocmai am vazut filmul… abia acum am inteles si eu cuvintele tale.

    e buna intrebarea ta, dar eu iti pun o alta intrebare: chiar vrem sa ingropam definitiv trecutul? stii… mie imi plac si ranile pe care mi le provoaca amintirile, nu numai zambetele. nu trebuie ingropat, trebuie doar sa ma desprind de el! si tare ma tem ca… cel putin acum, nu pot!

  • Dutzu

    Off, de când aşteptam să vezi şi tu filmul şi să-mi spui parerea!
    Îţi dau dreptate şi la partea cu rănile, pân’ la urmă toţi suntem un pic sado-maso, dar sunt anumite părţi sau persoane din trecut pe care trebuie să le îngropăm (la figurat, deşi unii merită şi la propriu >:) ) pentru a putea merge mai departe. Cu capul întors spre trecut s-ar putea să ratezi vreo curbă şi să părăseşti drumul pe care ar fi trebuit să-l urmezi😛

  • silly unicorn

    vai, daca stiam ca astepti o reactie din partea mea il descarcam de atunci. adevarul e ca m-am luat cu altele…
    dar nu facusem legatura intre film si insemnarea ta pana sa-l vad efectiv! si imi era asa necaz ca nu pricepeam care e faza cu cimentul si „capvs nec capvs”😛

    imi pare bine ca m-ai facut sa vad filmul. by the way – imi place si de Marillon f tare😉

  • Dutzu

    Chiar şi ieri am vrut să-ţi las comm în care să te întreb dacă ai văzut filmul, dar după ce am apăsat pe send mi-a apărut o pagină albă cu un foarte neprietenos „discard” :p

  • ultimul inorog

    inseamna ca a functionat telepatia😉

  • ultimul inorog

    dap – am vazut si „La vie an rose” si „A good year” in care joaca cu Russel Crowe, si „Public Enemy”…

    si ador si melodia aia🙂

  • Dutzu

    Nefiind mare cinefil, n-am apucat să le văd pe celelalte 3😀 cel puţin nu încă. De fapt trebuie să-mi fac spaţiu pe calculator, că momentan am 86,4 gb cu meciuri integrale ale Stelei (absolut tot ce-a jucat în ultimii 5 ani + cam tot ce-am găsit din anii `90 şi perioada de aur `85-`90).

  • ultimul inorog

    esti hopeless !!!😀😀😀

  • Dutzu

    Auzi, doar pentru că dinamo nu are mai mult de 10 meciuri în cupele europene în istoria recentă, nu înseamna că alţii nu-şi pot iubi echipa şi performanţele ei. Păcat că în momentul actual sunt în plin proces de autodistrugere…

  • Dutzu

    Iar cât despre Marillon, ea a jucat-o pe Edith Piaf în „La vie en rose”, melodie care are un rol destul de însemnat în „Jeux d’enfants”, ceea ce mi s-a părut o legătură foarte drăguţă (având în vedere că ador melodia :D)

  • ultimul inorog

    nu am vrut sa te supar.
    de fapt nu avea legatura cu echipa preferata… ci cu faptul ca ti-ai umplut computeru’ cu meciuri.

    io asta nu pot sa pricep! femeie, nah!!!😀

  • Dutzu

    Hai s-o numim nevoia de a colecţiona🙂 de asemenea strâng fanioane, tricouri, fulare, insigne şi în general cam tot ce ţine de fotbal (fanioane am chiar şi cu echipa aia a ta). Şi ca orice om care se respectă, am şi colecţie de aprox. 150 maşinute😀

  • ultimul inorog

    partea buna e ca ai putea sa-ti deschizi un mic muzeu😉

  • Dutzu

    partea rea e că trebuie să le feresc de nepoţei sau de orice alt copil < 10 ani care vine la consultaţii la mama (da, mama e medic de familie şi nu, nu-mi plac copii. şi nici pisicile)

  • Dutzu

    în sfârşit o fată care nu-mi sare în cap şi nu-şi cheamă prietenele să mă urmărească (virgulă) cu torţe şi furci pentru că nu suport copiii. sunt atât de emoţionat încât nu am cuvinte😀 mai că-mi vine să trec peste faptul că eşti dinamovistă

Lasă un răspuns

