Pauză de lectură

Via www.colţulcolecţionarului.ro (descoperit pe blog-ul Elizei) am făcut rost de două noi cărţi: „Steaua – Campioana Europei” scrisă de Horia Alexandrescu şi „Steaua – Performanţă şi prestigiu” scrisă de Cristian Ţopescu şi Octavian Vintilă.

Am ales să încep cu povestea câştigării Cupei Campionilor Europeni. Autorul face o scurtă istorie a clubul, amintind de marea echipa a CCA-ului, prima „echipă de aur” a Stelei, ca apoi să povestească meci cu meci campania ce a culminat cu victoria de la Sevilla.

Interviurile realizate atunci, prezentarea oraşelor, starea de spirit a jucătorilor şi antrenorilor, situaţia din campionat, toate detaliile te duc înapoi în timp şi parcă te vezi plimbându-te prin Vejle, sărind în sus la bomba lui Bărbulescu cu Honved, îngheţând în Helsinki, delectându-te cu poate cel mai frumos meci din istoria Stelei (returul cu Andrelecht) sau îţi vine să strigi, să le faci faţă celor 50000 catalani veniţi la Sevilla… Simţi pasul apăsat al lui Duckadam pe linia porţii din dreapta a stadionului Ramon Sanchez Pizjuan, simţi eleganţa lui Belo, durerea lui Tudorel Stoica la primirea cartonaşului galben cu Anderlecht, auzi rotiţele lui Bölöni învârtindu-se înainte de fiecare pasă, simţi emoţia lui Iordănescu la intrarea pe teren după aproape ani de la retragere, golgeterul regăsit din Piţurcă sau tupeul lui Lăcă…

„Graba cu care lumea fotbalului doreşte marile rezultate, a făcut din performanţele steliste ale primăverii lui 1984 nu reuşite, ci… eşecuri. Şi asa se întâmplă că Emerich Ienei este înlocuit cu Florin Halagian, un antrenor de valoare şi el, fără îndoială, dar nu un „stelist” autentic, cum cereau tradiţiile legii şi cum legea nescrisă a fotbalului militar a dovedit mereu că trebuie, pentru atingerea marilor performanţe.”

Îţi închipui, însă, că somn nu prea aveam şi că priveam de la distanţă rodul muncii mele. Investisem muncă în băieţii ăştia şi pusesem inimă, că, vorba aia, în venele mele curgea sânge de stelist şi nu mi-aş fi făcut perfuzie nici să ştiu că mor!… Mă durea, domnule, ce să-ţi mai spun!” Emerich Ienei

Şi să fi fost Pélé, tot nu m-aş fi simţit în largul meu, în primele momente. Caută să realizezi tensiunea din acel minut 73, încordarea ambelor echipe şi o să-mi înţelegi emoţiile. Care s-au risipit, însă, mai repede decât m-asteptam, după primul contact cu mingea. Ştii ce mi s-a întâmplat atunci? N-o să-ţi vină să crezi, dar am uitat… câţi ani am şi am redevenit Puiu, jucătorul, îndrăgostitul de minge, de dribling, de pasa decisivă” Anghel Iordănescu

About Dutzu

Stelist, supererou, berbec. Vezi toate articolele lui Dutzu

4 responses to “Pauză de lectură

  • ultimulunicorn

    numai tie putea sa-ti placa cartea asta….😀😀😀

    ps
    da, stiu ca ai putea modifica si aici codul, ca sa nu mai apara comentariile mele intepatoare, dar n-ar mai avea haz! nu-i asa?

  • Dutzu

    Normal dear, s-ar pierde farmecul. Mai ales ca na, tu scrii despre cum te-a plictisit meciul de cupa (a Romaniei) jucat de echipa ta, eu despre cum echipa mea a castigat Cupa Campionilor Europeni… Fiecare se lauda cu ce poate😀

  • ultimulunicorn

    You can have this one.

    recuperez data viitoare.

  • Lari

    Cand am dat eu click, nu mai erau.

    Un pdf n-ai?😀

    Oricum, multam pentru acel site! Bestial!

Lasă un răspuns

